• 7/24 HİZMET
    7/24 HİZMET %100 müşteri memnuniyetini esas alan laboratuarımız zaman sınırlamasını ortadan kaldırarak hızlı sonuçlar sunmayı ilke edinmiştir.
  • UZMAN PERSONEL
    UZMAN PERSONEL Eğitimli, konusunda uzman, deneyimli ve çevreye duyarlı personel kadromuz her geçen gün kendini geliştirmeye devam etmektedir.
  • HIZLI VE GÜVENİLİR SONUÇLAR
    HIZLI VE GÜVENİLİR SONUÇLAR Son teknoloji cihazlarla donatılmış laboratuarımız müşterilerine daha çabuk ve daha güvenilir sonuçlar sunmaktadır.

ÖNEMLİ MADDELER

13- Yetkili laboratuvar, yapmış olduğu ölçüm ve analizlere ait faturaları, ölçüm ve analiz hizmeti verdiği tesise kesmek zorundadır.

14- Yetkili laboratuvar, yapmış olduğu tüm ölçüm ve analizlere ait tahsilatı bankacılık sistemi aracılığıyla gerçekleştirir. Laboratuvar, ölçüm ve analizlere ait teklif, fatura ve ödemeye ilişkin dekontları, Ölçüm /Analiz Raporu ekinde, ilgili birime sunar. Laboratuvar, yaptığı numune alma, ölçüm ve analiz bedelinin tahsilini kendisine ait tek bir IBAN numarası üzerinden yürütür ve IBAN numarasını Bakanlığa bildirir. Kullanılan IBAN numarasında değişiklik olması halinde de Bakanlık bilgilendirilir.

*Madde14’ e göre firmaların resmi numunelerine (iç izleme, çevre izni, şahit, denetim, emisyon, imisyon, gürültü, ek1, ek2, tüm yönetmelik kapsamı analizleri  vb.) ait raporlarını teslim almaları için öncelikle Laboratuvarın teklifte belirttiği İBAN numarasına ilgili raporun kodunu açıklamalara yazarak ölçüm/analiz  bedelinin tamamının ödenmesi, gerekmektedir. Ödemelerin nakit, çek veya verilen İBAN numarası haricinde bir hesaba yapılması Bakanlık tarafından Kabul EDİLMEMEKTEDİR:  Ödemeye istinaden rapor firmaya iletilecektir. Sonrasında laboratuvar ölçüm ve analizlere ait teklifi, fatura ve ödemeye ilişkin dekontları, Ölçüm /Analiz Raporu ekinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bildirecektir.

15- Emisyon, İmisyon, SEÖS, Gürültü, ölçüm ve analizlerinde, fatura ve banka dekontu açıklama kısmına, ölçüme ait Emisyon Ölçüm Paneli kayıt numarası da girilir.

16- Asgari Fiyat Tarifesine uyulmadığının tespiti halinde, tesiste yapılan ölçüm ve analizlere ait rapor geçersiz sayılır, dolayısıyla bu rapora istinaden sanayi tesisine verilen her türlü izin de iptal edilir. Bir başka laboratuvar tarafından ölçüm ve analizlerin yinelenmesi sağlanır. Ölçüm ve analizin yenilenmesi durumunda, ölçüm ve analiz masrafları ilgili tesis tarafından karşılanır.

http://laboratuvar.cevre.gov.tr/akanhaber_detay.asp?ID=261

Çevreyi kirletenlere 45 bin TL para cezası

 

 


MERSİN'de Büyükşehir Belediyesi'nin belirlediği alanlar dışına inşaat atık ve artıkları ile çevre kirliliği oluşturanlara 45 bin TL idari para cezası uygulandı.


Büyükşehir Belediyesi zabıta ekipleri, 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında ‘Hafriyat Toprağı ve İnşaat Yıkıntı Atıkları Yönetmeliği’ çerçevesinde denetim ve kontrollerine devam ediyor. Hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını belirleme, bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri alma yetkisi çerçevesinde çalışmalarına devam eden ekipler, çevre kirliliğine neden olacak uygulamalara geçit vermiyor. İl genelinde çevre kirliliğini ortadan kaldırarak, yaşanılabilir bir kent oluşturmak amacıyla 24 saat çalışmalarını sürdüren ekipler, Hafriyat Değerlendirme Kurulu (HAFDEK) tarafından belirlenen 17 depolama sahasını hafriyat toprağı ve moloz döküm alanları olarak tahsis etti. Belirlenen alanlar dışında, inşaat atık ve artıkları ile çevre kirliliği oluşturanlara idari para cezası uygulayan ekipler 2016 yılında çevreyi kirleten kişi ve tüzel kişilere toplam 45 bin TL idari para cezası uyguladı.


Belirlenen alanlar dışında, inşaat atık ve artıklarını atarak çevre kirliliği oluşturanlara, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’nun 41'nci maddesinin 4'ncü bendine göre idari para cezası veriliyor. Kanun çerçevesinde hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atıkları kurallarına uyulması, 'Atık Taşıma ve Kabul Belgesi’ alınarak atıkların belirlenen depolama sahasına dökülmesi gerekiyor.


Kaynak: Mersin, (DHA)-Hürriyet

Haberler